Alfons Åberg och Vildsvin

Jag har inte skrivit på ett tag, därför att det har varit mycket i min vardag och jag är helt slut på kvällarna. Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera här inne.

Om cirka två veckor fyller L 1 år. Förberedelserna inför kalaset som sker på hans födelsedag är i stort sätt färdigt. Temat på kalaset är Alfons Åberg som är Ls favorit.
Min och Js födelsedagspresent till L var att åka till Skånes djurpark för första gången (för L). Det som fångade Ls uppmärksamhet var vildsvinen. Vi har förstått på L att grisar och vildsvin är mycket spännande.
#skånesdjurpark
Jag kan starkt rekommendera barnfamiljer med barn som är runt 1 år att åka till Skånes djurpark, därför att det kan gynna barnets språkutveckling. Genom att vistas i en plats som är olikt ens hemmamiljö kan de vuxna prata med barnet om saker som i vanliga fall inte skulle hända. Barnet får också träna på hur man ska uppföra sig bland djur och visa respekt.

Skånes djurpark har en barnvänlig miljö och man får som vuxen träna fysiskt när männidskan går mellan djurens tillhåll.
Jag ser fram emot nästa besök där, vilket jag hoppas kommer att ske under sommaren.

Jag är otroligt glad över att jag fick tag i en biljett till Sweden Rock Festival. Jag ska tillsammans med mina två vise män (kvinnor) kolla på rockband och sjunga tills att vi blir hesa!

Tack för att du läste 🙌
Allmänt | #Alfons.se, #AlfonsÅberg, #Skånesdjurpark, #SwedenRockFestival | |
#1 - - Sarah:

Vad skönt att förberedelserna nästan är färdiga :)

Svar: Ja. Nu håller jag tummarna att tårtorna blir goda 😱🙂
Nelly

Upp