Låt henne vila i frid.

Kanske detta inlägget blir lite förvirrande, eftersom jag aldrig publicerade ett inlägg jag skrev innan i veckan.

Min sidekick, min älskade bäbis, mammas älskade káisemáisse Sassi avled den 3 april 2019 i en trafikolycka utanför vårt hus. Hon skulle fylla 8 år den 29 Juli.

Hennes bortgång har slagit mig hårt i det psykiska måendet och även fysisk. Matlusten är borta, vardagsglädjen är minskad och jag försöker göra saker som gör mig glad.
Sassi fanns alltid för mig när jag var ledsen. Hon visste när jag behövde henne. Jag älskar henne villkorslöst.
Sedan hon gick bort så har jag lyssnat på Himlen är oskyldigt blå - Ted Gärdestad. Det var hennes favoritlåt. Hon kom alltid när den spelades och vi fick loopa låten hela vägen till och från veterinären, därför att då blev hon lugn.

Vart ville jag komma med detta inlägget?
Jo, idag bestämde jag mig för att avsluta Sassis försäkring. Enligt försäkringspappren behövde jag intyg från en veterinär att Sassi är avleden. Problemet var att varken jag eller J hade en tanke på att kontakta en veterinär, eftersom Sassi avled direkt i trafikolyckan. Vår värld rasade och sorgen tog över våra tankar. Jag höll om henne tills att hon var kall och sen ordnade vi en begravning för henne samma dag. Är det konstigt att vi inte tänkte på att meddela en veterinär? Sassi var avliden, det fanns inget en veterinär kunde göra för att få henne uppstå från de döda.
Jag kontaktade försäkringsbolaget och sa som det var att vi inte har varit hos en veterinär. Personen berättade att vi kunde gräva upp henne och ta henne till en veterinärsklinik för att bekräfta att hon var avliden, men det var inget måste. Ville vi ha ut ersättningen från hennes livförsäkring var vi tvugna till att ta henne till en veterinärsklinik. Jag grät... Tanken på att behöva gräva upp henne var hemsk! J såg hur ledsen jag var över detta att han sa till mig att det är inte värt pengarna för att det hade bara fått mig att må sämre än vad jag redan gör. 

Jag är helt slut på energi.
För att hedra Sassi till minne kommer jag att måla ett porträtt av henne i akryl. Jag ska bara fatta mod till att börja. Självkritikern i mig är hård i detta projekt.

Tack för att du läste 🙌
Allmänt | #akryltavla, #april, #djurvän, #psykiskohälsa, #veterinär | |
Upp