Två felsteg

Idag fyller min älskade fästman 27 år. Igår firade vi honom och hans pappa som fyllde år igår. Svärföräldrarna tog med en hemmagjord tårta och vi stod för middagen. Det är så skönt när allt blir enkelt. Firandet fick dock mig att glömma ta två utav fem av mina medicindoser. Idag känns det som att jag är ur balans. Troligen på grund av missarna igår. Känner mig skyldig till att dra ner stämningen på Js dag. Det gillar min ångest. Min jävla ångest.

Idag behöver jag lämna en katalog hos min pappa, skriva klart ett utav tre skoluppgifter, gå på BVC kontroll med L och gå på gruppträning. Det kanske låter som lätta uppgifter, men idag försöker jag bara överleva dagen och bara det är oerhört tufft. Jag vet att det går över och vet vad som kan vara orsaken till mitt dagliga mående. Det kan beskrivas som att jag skulle gå över en bro. Jag missade två plankor och trillade ner i hålet. Det blir mörkt och jag ser ljuset ovanför mig. Jag börjar kämpa mig upp ur hålet och vet att tillslut kommer jag upp. Tyvärr blir inte klättrande lättare bara för att jag vet detta. Bara att ta sig upp ur hålet kan ta en hel dag.

Mina skuldkänslor tar över mina tankar idag. Hur kunde jag vara så klantig att jag glömde ta mina tabletter? Varför skulle det bli såhär just idag på hans födelsedag?

Nu ska jag vila och försöka vinna över alls negativa tankar.

Tack för att du läste! 🙌


Allmänt | depression, kalas, psykiskohälsa, skuldkänslor, ångest | |
Upp