Rensning är bra för själen.

Igår och idag kom min mamma hem till oss för att hjälpa oss med att rensa i huset. Det var nästan skrämmande att se alla outnyttjade kartonger som låg överallt. Jag och J insåg att vi har svårt med att kasta kartonger. Efter den här helgen siktar vi på att knappt ha några kartonger hemma.

Ibland behöver man nog höra från någon utomstående hur hen hade inrett och organiserat i ens hem. Min mamma kom med bra lösningar och jag blev imponerad över att hon kunde finna bra platser till våra saker. Det kan handla om små justeringar som gör stor skillnad på rumskänslan.

När vi ändå rensade på kartonger och saker passade jag på att rensa i min garderob. Vissa klädesplagg representerar speciella minnen, exempelvis studentklänningen, klänningen jag hade på mig när J och jag blev tillsammans, brudtärne klänning etc. Jag rensade bort ungefär 40% av mina byxor, eftersom efter graviditeten har jag blivit bredare runt höfterna och kommer antagligen aldrig få plats i de byxorna. Kläderna har skänkts till de behövande. Det skänktes även bort skor. 

Det känns bra i själen att minimera antalet utav materiella ting ♡ Jag vill tacka min mamma för hjälpen med allt.

Må gott!
Tack för att du läste! 🙌
Allmänt | psykiskohälsa, skänka, städning | |
Upp